ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΕΠΠΣ ΠΡΟΣ ΕΠΕΣ ΓΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΗ 2017 ΜΕ ΑΔΑ
Ανακοινώσεις Ιούνιος 2017
Δραστηριότητες Νηπιαγωγείων & Δημοτικών Δ/νσης Π.Ε. Ηλείας
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: “…παραμύθι, Μύθοι , μύθι , το κουκί και το ρεβύθι …”
7ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΥΡΓΟΥ
Σχολική χρονιά 2016-17
Το θέμα επιλέχθηκε γιατί το παραμύθι κατέχει σπουδαία θέση στον έντεχνο λόγο και είναι σε όλους μας γνωστό πόσο αγαπητό είναι στα παιδιά. Το παραμύθι βρίσκει πολύ μεγάλη απήχηση στο παιδί. Ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντά του, του δίνει χαρά, τονώνει το συναίσθημα, ισχυροποιεί τη βούληση, το φρονηματίζει. Το παραμύθι θέλγει το παιδί κι αυτό οφείλεται στη ζωντανή γλώσσα που χρησιμοποιεί τη διηγηματική τέχνη, τη γραφικότητα του παραμυθένιου κόσμου, αλλά και την απλότητα που το διακρίνει. Είναι σπουδαίο εκπαιδευτικό εργαλείο κυρίως για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας ΄΄ Όλοι ίδιοι, όλοι μοναδικοί, αγκαλιάζουμε τη γη΄΄
Ολοήμερο Τμήμα του Νηπιαγωγείου Α.Β Ανδραβίδας (Διασπορά).
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος αναφερθήκαμε στις ομοιότητες όλων των ανθρώπων αλλά και στις διαφορές τους. Γνωρίσαμε άτομα με αναπηρίες και προσπαθήσαμε να μπούμε στη θέση τους πραγματοποιώντας πολλές βιωματικές δραστηριότητες. Προσπαθήσαμε να μάθουμε Νοηματική, γνωρίσαμε τη γραφή Braille, συλλέξαμε καπάκια,δημιουργήσαμε ψηφιακό παραμύθι για τη διαφορετικότητα κ.α. ΄΄Ταξιδέψαμε΄΄ στον κόσμο και γνωρίσαμε ανθρώπους από άλλα μέρη. Μιλήσαμε για τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς αγώνες και τέλος αναφερθήκαμε και στα παιδιά πρόσφυγες. Στα πλαίσια του προγράμματός μας στείλαμε αφίσα για την έκθεση της UNICEF ΄΄Να σας γνωρίσω τους φίλους μου,τα παιδιά του κόσμου΄΄,συμμετείχαμε σε έκθεση ζωγραφικής που διοργανώνει η ΟΜΕΠ Πάτρας ΄΄Διασχίζοντας τα σύνορα,φτάνουμε Ευρώπη΄΄ και παρουσιάσαμε σε επιμορφωτική ημερίδα του συμβούλου ειδικής αγωγής κ.Ρισβά το κομμάτι των δραστηριοτήτων μας που αναφερόταν στα άτομα με αναπηρίες.
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων
Δημοτικό σχολείο Ανδραβίδας
Σχ. Έτος 2016 – 2017
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: «Καιρός… για μάθημα»
Το πρόγραμμα «Καιρός.. για μάθημα» άρχισε να δουλεύεται το σχολικό έτος 2015 – 2016 όταν οι μαθητές και οι μαθήτριες της τάξης φοιτούσαν στην Ά τάξη. Το θέμα του καιρού είναι σύνηθες στις πρώτες συζητήσεις στην τάξη. Αρχικά τα παιδιά, στο μέτρο των δυνατοτήτων τους, ανταποκρίθηκαν στις πρώτες δράσεις : ζωγραφική των καιρικών φαινομένων, απλά μαθηματικά με το να καταγράψουμε τις προτιμήσεις μας στον αγαπημένο μας καιρό, παρακολούθηση βίντεο με θέμα τη μυθολογία και τη θρησκεία και πώς σχετίζονται με τον καιρό, επίσκεψη σε πρόγραμμα αλλά και παρουσιάσεις δελτίων καιρού.
Στη ΄Β τάξη (σχ. έτος 2016 – 2017) οι δράσεις μας αφορούσαν περισσότερο τη δημιουργία μετεωρολογικών οργάνων, όπως το βροχόμετρο και των ανεμοδείκτη. Ακόμη παρατηρήσαμε και καταγράψαμε τα καιρικά φαινόμενα της περιοχής μας αλλά και κάναμε χρήση των οργάνων μας.
Μες από το πρόγραμμα νιώσαμε μικροί επιστήμονες, μικροί μετεωρολόγοι.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας: «Αξίες ζωής»
“Το δέντρο με τις 10 αξίες ζωής”
Αρχικά θεσπίσαμε θεματικές εβδομάδες και κάθε εβδομάδα ασχολούμασταν θεωρητικά (συζητήσεις, αναγνώσεις, παρακολούθηση σχετικών βίντεο) αλλά και πρακτικά (με δράσεις, παίξιμο ρόλων, παιχνίδια και εφαρμογή όσων μαθαίνουμε) με κάθε μια αξία. Από τις αξίες επιλέχθηκαν 10 που θεωρούνταν εύκολα κατανοητές σαν έννοιες και σημαντικές να είναι γνωστές σε αυτή την ηλικία. Η ανταπόκριση των παιδιών ήταν μεγάλη. Η ποικιλία των δράσεων και η εναλλαγή των θεμάτων κρατούσε το ενδιαφέρον υψηλό. Η επιτυχία του προγράμματος όμως ήταν η αλλαγή συμπεριφορών προς μια κατεύθυνση θεμιτή, καλλιεργώντας μεγαλύτερο επίπεδο συνεργασίας και σύμπνοιας της ομάδας.